got your money - kelis ft. ol' dirty bastard


Senaste impulsköp:
Sparar pengar till i sommar. Så nivån på mina impulsköp är sorgligt låg. 250 gram keso. Festligt.
Bästa promenad: Jag gillar att gå längs vattnet vid Brunnsviken - Bergianska - Ekhagen.
Favoritdryck: En blaskig spansk öl kan vara underbar.
Favoritgata: Upplandsgatan har ett trevligt utbud av diverse.
Old Touch, t.ex.
Bästa förfestmusiken: You give love a bad name med Bon Jovi.
Reser helst till: Malmö är fint. Köper jag inte för mycket keso kanske det blir Berlin i sommar. Men då tar jag Malmö på vägen.
En bra gå bort-present: Jag gav bort ett rosa trevåningskakfat till Gillis och Ericka på nyårsafton. Det var en bra present.
Favoritlyxartikel: Tycker det är lite lyxigt med färska kryddor.
Älsklingsljud: Blåsinstrument.
Senaste upptäckt i Stockholm: En solig bänk vid vattnet i Bergianska trädgården.
Favoritgalleri: Håller inte på med sånt.
Tidning jag gillar: Får inte hem någon (eller jo förresten, studenttidningar får jag hem) och läser mest på internet. Tidningsformen känns nästan död för mig. Men när man ska ligga och gassa i solen kanske det blir en Elle.
Favvosajt: Familjeliv. När jag går in där känner jag att det är dags att införa tvångssteriliseringar igen.
Här bjuder jag mamma på middag: Hon får komma hem till mig såklart.
Favoritförort: Har verkligen dålig koll, men jag väljer Hässelby.
Fikar gärna på: Det var ett jävla tjat om Bergianska men iaf. Vi brukar stanna på ett fik där och då köper man en kaffe och en bit paj eller chokladtårta för 40 kronor och det är ett ganska hyfsat pris i Stockholm faktiskt. På Ekhagens livs äter jag mackor ibland och de är alltid goda. Det är ont om kommers där vi bor.
Favoritbutik: Epok Gammalt & Nytt på Odengatan På bekvämt avstånd från Old Touch. Om man går dit ska man komma ihåg att det finns en övervåning man måste besöka.
Bästa lunchställe: Örtagården, ovanpå östermalmshallarna. Vegetarisk buffé to die for, men det finns även kött och fisk.
Favoritfärg: Mörkgrönt?
Favoritmärke: Inget särskilt.
Favoritdjur: Katter.
Världens bästa nu levande regissör: John Waters
Stjärna jag vill träffa: Jason Segel. Först skulle jag kolla med Henrik om vi kör med frikort. Ja, jag tycker att han är helt sjukt het och nej, jag är inte sjuk i huvudet. Nästa min lista är Vince Vaughn.
Favvoskor: Mina nya Fred Perry tennis-sneakers.
Motionerar: Fyra tyngre konditionspass i veckan, promenader övriga dagar och lite random styrketräning hemma.
Mest överskattade affär: Beyond Retro. Luktar illa, fullpackat med skit och överpriser. Nej tack.
Mode jag aldrig vill se igen: Stuprörsjeans med hög midja. Det fanns verkligen ingen som passade i dem, men väldigt många som slängde självinsikten all världens väg och krängde på sig ett par ändå.
Favoritprodukt på Systembolaget: Casal Garcia. Ett billigt vino verde med lägre alkoholhalt.
Bästa fyllekäket: En hamburgare är svårslagen i det fallet. De vegetariska på sibyllakiosken vid Odenplan när man väntar på bussen.
Dansar helst till: Soul. Indie. Publikfrierier. Jag dansar bara till sånt jag känner igen. När jag redan är berusad.
Senast gnolade: Jag började sjunga Smack that för att den gick på MTV. Kom på mig själv med det.
Senaste fyndet: Ett paket keso.
Bästa romanen: Den hemliga historien av Donna Tartt regerar fortfarande.
Bästa diktsamlingen: För mig duger romantiska fragmentsamlingar bra.
Favoritprodukt på Apoteket: Reliv, tandtråd, kondomer och barntandborstar.
Fulaste färgen på kläder: Laxrosa.
I min iPod: På spotify: Sophia Somajo.
Beställer i baren: En stor stark.
Användbar pryl: Kaffebryggaren.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback