where is my mind - pixies


I morse drabbades jag av den där lustiga grejen som kan hända när man inte varit och tränat på ett tag. Mina ben bar mig inte, för under natten har alla muskler dragit ihop sig och stelnat till på det viset. Jag kunde helt enkelt knappt ta mig upp ur sängen. Och nu, när jag går, så går jag på lätt böjda ben hela tiden. Jag kan inte sträcka ut benen helt ännu. Ska ta tag i det någon gång under dagen.

Gårdagskvällen åkte vi till tragiska shoppingcentrumet i Arninge. Vägen var kantad av brungrått snöslask. När vi kom fram bestämde vi att vi skulle gå in på Rusta och "kolla". Det luktade som ett garage där inne. Avgaser och däck, fast de sålde hygienprodukter och köksgeråd. Jag hade kollat upp en billig matta (350 kronor) där på internet innan vi åkte. Men i verkligheten såg den ut att kosta 5 kronor. Jag visste inte att en matta kunde se så billig ut. Den såg ut som en stor musmatta med hår på. Jag kände mig smutsig. Sedan gick vi ganska snabbt därifrån och gick till systembolaget istället. Jag ska nämligen dricka vin på fredag, helt oavsett vad alla kalorikalkyler har att säga om saken. Jag ska för fan dricka öl eller dylikt ikväll också. Sån jävla dekadens. Tur att jag köpte det där träningskortet i alla fall.

Nu ska jag tvätta mitt hår som jag inte haft anledning att tvätta på x antal dagar. Det har separerat sig i stripor och jag är övertygad om att man kan utvinna olja ur det.


Kommentarer
clive:

då ska du besöka Gkås i Ullared.

Jag har en faibless för billighets butiker. Det är få saker som är så tragikomiska.


Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback