baby jane - honey is cool


Skulle vilja starta en systergrupp till facebookgruppen Det bottenlösa hatet mot Ica Sankt Eriksplan, för att få utlopp för mitt bottenlösa hat mot det lokala Ica. Mitt Ica ruinerar mig på pengar och matlust. Nu har jag i princip slutat att gå dit. Men igår försökte jag mig på att handla där med resultatet att jag blev förbannad och stormade ut. Ut och iväg till skräpmatsrestaurangen där jag köpte en vegetarisk hamburgare. Jag lovar att den var blodtryckssänkande i jämförelse med att handla på mitt klaustrofobiskt trånga Ica till överpriser. När jag satt där och åt den bestämde jag mig för att sluta vara så kinkig med maten. Man kan väl bara ta och hitta på något av det som finns? Spela roll att man inte kvalar in till kocklandslaget på maten. Men man slipper gå till Ica och tilläggshandla och varje minut man sparar in i från Ica-vistelser är en minut av glädje, lycka och frälsning.

Så. Idag blev det tomatsås med linser, kikärter och chili. Till det: sötpotatis, rödbetor, morötter, rödlök och aubergine rostat i ugnen med olivolja, honung och allehanda kryddor. Lite keso vid sidan av.

Det var en lite underlig kombination. Men det gick ner och jag blev mätt.



Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback