halo - beyoncé


Men fy fan. Det gick inte alls bra att jogga idag. Det var så fruktansvärt varmt. Redan efter två kilometer var jag torr i halsen, genomsnorig och tungandad av pollen (och brist på allergimedicin) och ville stanna. Solen stekte på huvudet och allt jag kunde tänka på var keps, vatten och att lägga mig ner på marken i skuggan. Sprang på till 4,8 km sedan rasade jag ihop. 28,30 stannade klockan på. Satte inte på den igen. Sedan gick jag en bit och sedan joggade jag på något slags nedvarvningsmanér.

Känns lite misslyckat. Jag får väl springa 8 km nästa gång istället. Då tror jag bestämt att jag ska göra det på kvällen, när det blivit både svalt och mörkt. För det här med att springa i stekande sol var inte min grej.


Distans:
4,8 km
Tid: 28,30
Snitt: 5,56 min/km


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback