i wanna be sedated - the ramones


Nu är jag tillbaka från spinningen. Jag brukar alltid köra hårt, som jag tycker känns hårt, men idag var det väl superhårt då. De sista två minutrarna pressade jag mig själv tills det kändes som att hjärtat skulle explodera. Är ganska övertygad om att det var min maxpuls jag nådde eller närmade mig. Eller fem slag under, som det påstås att man maximalt kan uppnå på cykel. (Har aldrig riktigt förstått det där). Synd då, att jag inte har någon pulsklocka när jag cyklar.

Någon gång ska jag kanske köpa mig en pulsklocka. Men i nuläget tror jag att jag klarar mig ganska bra med att gå på känsla. Men det påminner mig också om att jag verkligen borde sätta upp några mål med min träning. Träning är givande i sig, men jag behöver mål. Konkreta, mätbara mål för mig att uppnå. Eller åtminstone något typ av test som jag kan förbättra resultatet på, så att jag känner att jag faktiskt utvecklas och inte bara tränar fyra gånger i veckan för ingen speciell anledning.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback