on the southside - dj screw


Måndag. Jag gjorde bara en bra sak idag och det var att springa min runda, precis som jag bestämt. Visserligen regnade det, men lite regn ska väl inte kunna stoppa mig? Jag hade bestämt mig för att springa min lilla runda om 6 km som vanligt, fast den här gången med föresatsen att hålla ett behagligt tempo hela vägen. Ingen klocka med ut, ingen stress, bara lugnt och skönt. Poängen med det är att fortsätta vänja kroppen och inte få någon satans benhinneinflammation. Jag vet inte när jag ska våga öka på, men jag får se efter den här veckan om jag ska höja upp distansen till ... 8 km kanske? Något sånt.

Rundan var väl inte helt klockren. Först regnade det ju och blåste motvind, jag frös, sen tog batterierna till mp3-spelaren slut, vägen var blockerad av en flock kanadagäss (och jag gillar verkligen inte fåglar), och avslutningsvis blev jag ensam med en man som stod och höll igen sin fladdriga trenchcoat vid ett vägskäl. Jag var helt övertygad om att han skulle blotta sig, conditions were perfect, och jag bestämde mig för att om han gjorde det skulle jag ta sats och börja springa mot honom allt jag kunde och slå ner honom. Ge det ett försök åtminstone. Men han blottade sig inte och jag kom i "mål" fast då bestämde jag mig för att jogga en liten bit till.

Ja, och så försökte jag fotografera min snygga löparoutfit, ,men jag har liksom inte riktigt förstått hur man fotograferar sin egen kropp på ett optimalt sätt. Här ser ni min tröja i alla fall, även min kamera och så är det jag i skitigt hår. Nästa joggingrunda blir på fredag. Då tänkte jag testa 6 km i skogen med riktigt mycket branta backar som omväxling.





Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback