taste the floor - jesus and mary chain


Har tvättstugan. Jag är lite rädd för tvättstugan. En trång, underjordisk lokal med bara en väg ut. Ingen kan höra en skrika. Så om någon skulle vilja våldta och mörda mig så är tvättstugan en ganska bra plats att göra det på. Visserligen måste man ta sig in dit med sin specifika låsbricka, samtidigt som man måste ha bokat just den tiden. (Eller smita en med någon annan - men då måste man göra det obemärkt). Och såklart se till att inga andra människor är i tvättstugan just då och kan bevittna dådet. Och inte bli sedd på väg in eller ur - det finns bara en utgång, som sagt. Ju mer jag tänker på det, desto osannolikare att jag faktiskt ska råka ut för en våldsman i tvättstugan.

Men då finns det fortfarande ingen garanti för att jag inte ska råka ut för någon som skändar min tvätt. För det är jag helt övertygad om är en vanlig sysselsättning bland diverse mystiska människor som bor i mitt område.


Kommentarer
clive:

Jag har ju stora spindlar vid tvättstugan ingång jag, vilket resulterar i ett djupt andetag följt av ett språng med huvudet nedböjt.



(bloggdesigen= too die for)

Tzeni:

hade också det problemet i en tidigare lägenhet, lång korridor, lågt tak med rör som droppade, inga fönster rena skräckfilmen. nu däremot har jag hamnat i tvättstugehimlen fönster överallt, över jord och stort som en gymnastiksal i mellanstadet. det enda negativa är att de stjäls tvättmedel.

2009-05-18 @ 20:57:02
URL: http://stichordie.blogspot.com/
sofia:

clive - usch, du blir ju nästan förföljd av spindlar. och tack! jag fick bara ett ryck att göra något nytt av designen en natt.



jenni - vad underbart! våran tvättstuga kan man knappt vistas i på sommaren, för det är så jäkla varmt och typ 90% luftfuktighet nere i det där helveteshålet.

det är en sån konstig grej att sno. men jag har aldrig vågat lämna tvättmedel i tvättstugan heller.

2009-05-19 @ 14:09:35
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback