uppgång och fall - ebba grön


Fragmentarisk helgrapportering:

Det här var min första lediga helg på länge. Ledig as in ledig från jobbet alltså. Skolan är man aldrig ledig från. Så, jag tog och masade mig över till biblioteket på lördagen för att ta mig en titt på det som eventuellt ska agera källmaterial i min uppsats. Henrik följde med. På vägen över till biblioteket gick vi förbi
Spring Cross och hörde att herrarna höll på att varva, kanske femtio meter från där vi stod. Och eftersom några kompisar skulle springa så gick vi för att se om de möjligtvis var på ingång. Mycket riktigt. Så vi var hejarklack en stund istället för att gå till biblioteket. 12 km terräng strax utanför min egen bostad, nästa år vill jag vara med! Jag ska bara reka banan först. Hörde en del prat om vidriga backar nämligen.

På biblioteket kollade jag igenom tjugo nummer av svensk läkartidning. Vet inte riktigt om jag hittade det jag letade efter. Men ska nu rapportera över till min handledare i ett mail.

Idag har jag försökt tvinga i mig havregrynsgröt. Fick i mig knappt en fjärdedels portion. Finns ingenting äckligare än gröt, men det lär jag mig aldrig. Trots den lilla mängden är jag proppmätt. Det är väl det enda positiva med gröt kan jag tänka mig. Jag har upptäckt att jag inte blir mätt på frukosten, vad jag än äter. Oavsett om jag stoppar i mig 200 eller 500 kalorier, oavsett om det är mestadels från fett, protein eller kolhydrater. Det slår aldrig fel, en timme efter måltiden är jag vrålhungrig. Jag fattar inte varför.

Idag ska jag springa en ny sträcka, precis som jag skrev att jag tänkte prova. Jag har helt enkelt förlängt min vanliga runda lite = 8 km. Vi får se hur det går. Jag tänkte satsa på att ta mig hela vägen fram, så det blir kanske till att jogga i en bekväm och lugn takt.


Kommentarer
clive:

Havregrynsgröt är faktiskt något som jag lärt mig äta det senaste året och det lägger sig som en tegelsten i magen. Men hur nyttigt det är när jag har en äppelmos till vet jag inte.

sofia:

jag ska prova med äppelmos till. då kanske jag får ner det. lingonsylt tycker jag inte om, förutom till potatisbullar och sånt. idag åt jag med frysta hallon, det var skitäckligt.

2009-05-10 @ 19:49:32
URL: http://bobbypin.blogg.se/
jenni:

låter kanske äckligt men det är faktiskt jättegott att steka havregrynsgröt, fattigmat som är nyttig och supergod! då funkar det med tex lingonsylt.

2009-05-11 @ 01:43:52
URL: http://stichordie.blogspot.com

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback