is this it - the strokes



Du heter:
Sofia
Smeknamn: Henrik kallar mig för skatten. Mamma kallar mig för Fia. Jamen, det är ju så.
Beroende av: Kaffe och endorfiner.
Vad får du oftast komplimanger för? Inget tror jag.
Hur svarar du i mobilen? Jag svarar med fullständigt namn som en annan ... jag vet inte vad.
Vem ringde du senast? Minns inte. Det ringer inte så ofta i den.
Antal timmar sömn i natt: Sju timmar.
Sov du ensam? Nej.
Brukar du komma i tid? Ja, numera gör jag det. Förut var jag aldrig i tid. Det var som att det var fysiskt omöjligt för mig att komma i tid.
När mår du bra? När jag har någonting att se fram emot.
Hur känner du dej nu? Stressad på gränsen till apatisk.
Vanligaste färg på dina kläder? Svart eller blått.
Hade du en bra kväll igår? Nej. Same as usual.
Rakar du benen? Ibland. Om jag orkade med folk som glodde skulle jag skita helt i att raka benen. Men för mig är det viktigt att inte dra någon uppmärksamhet till mig på offentliga platser, helst skulle jag vara osynlig. Och hårväxt kan dra till sig sådan oönskad uppmärksamhet.
Är du blyg? Ja, hemskt blyg. Men ibland har jag bra dagar när jag inte är det minsta blyg.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Sånt här går jag inte omkring och tänker på. Ja/Nej/Kanske/Bryr mig inte är mitt svar.
Är du nöjd med ditt liv? Ja. Det har massor av potential. Jag måste bara skära bort de sämre delarna, styra in det lite åt något bra håll och sådär.
Vad gör du i morgon? Städar och gör något ätbart på röda linser. Läser och skriver en del.
Vad är det värsta du vet? Kunde bli ett eget inlägg. Eller vad fan. En egen blogg.
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja, det tror jag i alla fall. Ser bara för lite av dem. Sen tror jag iofs att de som jag tycker är mina bästa vänner inte har mig som bästa vän. De har nog andra, bättre och närmare vänner än mig. Och det grämer mig. Typ som när alla tjejer hade bästisar och såna där bästishjärtan och jag tror att jag var den minst populära att ha som bästis.
Har du strumpor på dig nu? Strumpbyxor.
När grät du senast? Jag tror att det var idag. Grinar av vad som helst.
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Det skulle nog bli en del av en lägenhet eller så.
Bär du glasögon eller linser? Nej.
Är du flygrädd? Ja, så pass att jag ofta bangar ur på resor för att de innebär flygning.
Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten.
Vilken är din favoritglass? Gillar verkligen all glass utom lightglass som smakar papper och tråkiga isglassar.
Är du morgon- eller kvällsmänniska? Nattmänniska.


Kommentarer

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback