blutsaft


Har ni sett reklamen för Blutsaft? Om inte - håll utkik och invänta the feminist rage som bör infinna sig hos alla människor med sunda värderingar vid åsynen av detta otyg.

En berättarröst förklarar att "när vi kvinnor kommer hem från jobbet finns det fortfarande mycket kvar att göra". En lista med sysslor kvar att göra rullar över skärmen. Det är det klassiska kvinnogörat: tvätta, städa, handla, laga mat. Hur ska man orka, liksom? Det enda rimliga svaret är förstås: jämställd arbetsfördelning.

Men nejdå. Istället är det Blutsaft som är svaret. En drickbar sörja med extra järn och vitaminer som måste drickas varje dag! Sensmoralen är: för att orka fortsätta dubbelarbetet behöver din kropp extra tillskott.

Kära Blutsaft! Om jag gick med på er logik skulle jag nog köpa lite amfetamin istället.


Kommentarer
Chompen:

thats just fuckt!!! man får väl hoppas att man får ungar med dampdiagnos så man kan snylta på deras Ritalin...

2009-09-09 @ 11:31:31
sofia:

jag satsar på att hyra in en städerska (absolut krav om jag ska krysta ut en sån där) PLUS jämställd arbetsfördelning.

Sandra:

Eh.. Tittar inte så mycket på tv så har missat den, men wOOt? De menar alltså på att männen då bara kommer hem och sätter sig i soffan. Måste vara någon stenåldersgammal gubbe som skrivit den! Nog för att jag gör det mesta här i hemmet, men det är ju också för att jag är den som jobbar minst.

2009-09-10 @ 09:46:10
URL: http://onlyfatwomenarefat.blogspot.com
sofia:

sandra - jag googlade lite och det verkar som att två kvinnor i 35-årsåldern är upphovsmakarna. helt galet, men så är det.

2009-09-10 @ 21:53:53
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback