h1n1


Vi har besöksförbud på jobbet, på grund av svininfluensan. Så alla dörrar är stängda, alla inneliggande är informerade, samt stora skyltar utanför som bara "nej, gå inte in, gå härifrån". ÄNDÅ är det alltid någon jävel som försöker smita in. Man får vara som en jävla dörrvakt och kasta ut alla. Och de har alltid någon anledning, som om jag skulle bry mig. Jaha, ni kommer inte ses på en månad för att du ska åka iväg, dåså, då utsätter vi alla här inne för dödssmittan, då.

Sen börjar jag tröttna på influensaskiten nu. Hela tiden är det något nytt om den. Mängder av trivial information från Aftonbladet och Expressen i stil med "en man i Säffle känner sig snuvig" kan till slut inte processas längre. Jag tänker vägra att vara rädd. Jag är ung och frisk med grymt skick på både hjärta och lungor (utgår jag ifrån eftersom jag orkar löpträna med mera). Risken att just jag ska drabbas av en komplikation är liten. Jag orkar inte. Det får räcka med att jag är rädd för cancer. Så.


Kommentarer
Chompen:

Ellehur... bryr mig inte längre. Ska gå och spola ner min stash med alcogel i toaletten, pronto!

2009-09-02 @ 22:29:20
clive:

Jag känner bara "bring it on" även om mitt fysiska tillstånd är på samma stadium som min 87-åriga farfar. Jag vill bara ge löpsedlarna på käften.

jenni:

människor på jobb överlag, eller rättare sagt människor överlag...på mitt jobb hostar man mig rakt i ansiktet: host host. inget ursäktande heller, eller nyser ner i pengarna jag ska ta emot.

2009-09-03 @ 10:40:05
URL: http://stitchordie.blogspot.com
clive:

jenni:

Jag brukar få galgar nerdränkat i dreggel. Jag förstår inte varför föräldrar låter sina spädbarn stoppa galgar i munnen när dom är så rädda för baciller i andra fall.

2009-09-03 @ 18:14:29
URL: http://itsclive.blogspot.com
sofia:

chompen - det går lika bra med tvål och vatten. de flesta kan ändå inte tekniken för att properly desinficera händerna, så det är helt meningslöst för dem att slösa bort litervis av handsprit.



clive - jag bortsåg från min eventuella astma, som jag iofs inte har fått diagnosticerad. men aja.



jenni - det där är bara ohyfsat. det är ju hostningar och nysningar som sprider smittan värst. har du några handskar, kanske?

2009-09-05 @ 12:21:22
URL: http://bobbypin.blogg.se/

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback