hela världens hunger samlad i mig


Spellistorna, de är ett satans otyg. Dels för att jag gör dem utan några riktiga mandat. Jag kan mycket väl sitta här och våndas över låtordningar, versioner och existensberättigande helt i onödan. Det gör mig tom inombords. Dels är det jävligt svårt. Jag försöker att tänka på de som ska ha festen, vad de gillar och sedan försöka omvandla det till någonting bredare. Men då ska erkännas att jag hela tiden får ta bort låtar för att jag inser att det här är det ingen annan än jag och kanske på sin höjd en till person som kommer att gilla dem. Det här jobbet kräver liksom ett visst mått publikfrieri.

Skulle inte ni kunna hjälpa mig? Vilka låtar vill man ha med på en fest? Helst inte världens mest obskyra källarband som var verksamma oerhört avgränsat och lokalt några månader decennier härifrån (för det behovet har jag redan tillgodosett).



Kommentarer
Chompen:

Du måste ha med låten du så klokt har som rubbe! Den är ju världsbäst! Fria inte så mycket till publik. Pöbeln skall hålla till godo! Men la Rouxe (eller hur fan det nu stavas) är festligt, först hatade jag henne men hon har vuxit, nu gillar jag henne, lite busparty liksom...

2009-09-16 @ 23:31:29
clive:

Jag opponerar för Dead Kennedys-"Too Drunk too Fuck" vid mayhem biten, eller Time Warp från Rocky Horror Pictureshow (orginal filmcasten då, anars får det vara. Iggy Pop-"Real Wild Child", oj nu plockar jag bara rakt av min 2 am serenades spelllista...

Sandra:

Det beror ju lite på vad folket som kommer vara på festen gillar för genre. I min bekantskapskrets blir det ju mest (förmodligen bara) elektronisk musik av olika slag - oftast psy trance osv, men jag antar att det inte går hem hos er.

Annars kan jag tipsa om låten Le Disko med Shiny Toy Guns. Elektroniskt förvisso, men mer åt elektropop-hållet.

2009-09-17 @ 20:26:21
URL: http://onlyfatwomenarefat.blogspot.com

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback