inspirationen tryter



1. Hur gammal är du om fem år?

30, på väg mot 31.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Henrik såklart.

3. Hur lång är du?
163 cm. Ullis påstod vid ett tillfälle att jag inte kunde vara mer än 162 cm, eftersom hon "såg ner på mig". Vi korta, och våran självuppfattning, alltså. A blast.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Jag minns inte riktigt, men låt oss säga "Notorious".

5. Vem ringde du senast?
Jag ringde till mina föräldrar, inget svar.

6. Vem ringde dig senast?
Henrik ringde från Ica och frågade vad jag menade med "sugar snap peas" på min inköpslista.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Huruvida jag hade kvar böcker från Statsvetenskap II eller ej.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Jag gillar inte att skicka sms, för det är oerhört påfrestande att skriva dem och vara tvungen att lära mobilen en massa nya ord. Men å andra sidan - vad som helst för att slippa direktkontakt med andra människor.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta, sen den där gången de hämtade mig från dagis och i förbifarten slängde ur sig att de farit förbi Rådhuset och gift sig tidigare under dagen.

10. När såg du senast din mamma?
I onsdags, på kvällen.

11. Vilken ögonfärg har du?
Gröna typ.

12. När vaknade du i dag?
Halv tolv.

13. Vilken är din favoritjulsång?
Den där med Ulf Lundell,
Snart kommer änglarna att landa. Eller O helga natt med Jussi Björling.

14. Vilken är din favoritplats?
Jag älskar att vara hemma, men också typ i en bil, på väg någonstans.

15. Vilken plats föredrar du minst?
Tunnelbanan.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Har startat något eget som är givande, både ekonomiskt och på ett intellektuellt och kreativt plan, har två snälla och smarta barn, bor i världens finaste hus, letar efter en sommarstuga (man måste ju ha ett projekt!), har kvar alla roliga kompisar och umgås aktivt med dem, läser massor av böcker, ser på filmer, lyssnar på musik och tränar (har drömkroppen). Ja, allt det här känns högst troligt.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Universums oändlighet.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Tråden på whoa om att Söderkällaren blivit så kasst den senaste tiden.

19. Hur stor är din säng?
120 cm. Alldeles för liten. Höstens projekt är att köpa en ny säng.

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Jag har en bärbar, men om man räknar hemmet som sådant, så har jag både och.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Alltid kläder! Långärmad tröja i tunnare material, och tights.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
En - en ergonomisk kudde som är stenhård.

23. Hur många landskap har du bott i?
Om man tänker sig att Stockholm både tillhör Uppland och Södermanland - två.

24. Vilka städer har du bott i?
Stockholm.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Jag gillar att glida omkring i strumpor.

26. Är du social?
När jag väl är ute på lokal, då kan man lika gärna bjuda till. Förvånansvärt social är jag faktiskt då, som en korkad Golden Retriever som bara flåsar av upphetsning så fort någon kommer i närheten. Men annars är jag nog rätt reserverad.

27. Vilken är din favoritglass?
Citronglass.

28. Vilken är din favoriträtt?
Pasta, tomater, vitlök.

29. Tycker du om kinamat?
Det ska vara flottigt och härligt, gärna intas i för stora portioner under bakfylla. Det ska sköljas ner med Coca Cola.

30. Tycker du om kaffe?
Ja, men man får faktiskt praktisera lite återhållsamhet. Kaffe är som godast när man förnekats det i ett par timmar på morgonen. Först då - när kaffeabstinensen lett till en begynnande migränattack, som pockar bakom tinningarna - är kaffet den livgivande dryck vars lov man vill sjunga.

31. Vad dricker du till frukost?
Vatten och kaffe, om jag inte praktiserar återhållsamhet.

32. Sover du på någon särskild sida?
Jag vrider mig som en helstekt gris.

33. Kan du spela poker?
Ja, men jag är inte särskilt bra på det här med "spelet", att betta och bluffa och syna och satsa. Jag bara kör på, det kan funka det också.

34. Tycker du om att mysa/kela?
Vem är det som frågar?

35. Vill du ha barn?
Ja, men helst via något slags mirakel. Har ingen lust att vara värddjur åt en parasit i nio månader.

36. Vilka andra språk än svenska har du läst?
Engelska, franska, japanska och latin.

37. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej.

38. Föredrar du havet eller en bassäng?
Båda har sin charm.

39. Vad spenderar du helst pengar på?
Inredning, kläder, prylar, träning, mat, upplevelser.

40. Äger du dyrbara smycken?
Äger bara krimskrams.

41. Vem är den roligaste människan du känner?
Emily.

42. Sover du med gosedjur?
Ja, men det gör jag faktiskt, och lite pinsamt är det allt.

43. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Ett diadem.

44. Flirtar du mycket?
Vet inte riktigt, men jag skulle tro att jag inte gör det. Jag försöker att undvika kontakt med andra människor. Stirrar ner på mina egna fötter och upprepar mantran inombords.

45. Vilken var den senaste boken du läste?
"Breaking Dawn", sista delen i Twilight-serien. Jag har faktiskt inte läst klart den, jag var så jävla trött på Bella och Edward att jag inte mäktade med att fortsätta. Någon gång ska jag läsa klart den.

46. Läser du dagstidningen?
Ibland tar jag en Metro, det är på den nivån. Vi hade DN men nu tycker jag att SvD håller en högre klass, men mest av allt blir det ju en massa vändor till pappersinsamlingen bara.

47. Prenumererar du på någon veckotidning?
Jag köpte en prenumeration på Runners World, sen fick jag benhinneinflammation, astmakänningar och typ falsk ichias. Bravo.

48. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
SR Metropol

49. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Inköpslista till pastagratäng.

50. När var du i kyrkan senast?
När vi turistade i Bologna.

51. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Matteläraren Håkan. Han var väldigt söt.

52. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Från det att campingen öppnade och stängde på Hultsfred, jag tror att det blir sex dagar.

53. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Henrik, hela tiden. Älskar honom.




Kommentarer
jenni:

mer låt titlar i dina rubriker. var ju halva nöjet tills du blev lat.

sofia:

nej, den tiden är över. det var fint, men vansinnigt frustrerande. tänk dig att ha ett färdigskrivet inlägg men ingenting att döpa det till, allting du kommer på är antingen redan gjort, eller ovärdigt. det var tortyr ibland.

2009-09-07 @ 10:09:37
URL: http://bobbypin.blogg.se/
jenni:

kommentaren ovan har jag inte skrivit, elias däremot skulle jag tro, men det förstod du kanske...

2009-09-07 @ 15:20:48
URL: http://stitchordie.blogspot.com
jenni:

ja och nu är det jenni på riktigt.

2009-09-07 @ 15:21:40
URL: http://stitchordie.blogspot.com
sofia:

haha! då förstår jag. ja, det blir ju lätt så när all info sparas.

2009-09-07 @ 21:49:14
URL: http://bobbypin.blogg.se/
elias:

jag kan ge dig låt titlar, jag har sjukt många i huvudet.

2009-09-08 @ 09:25:01

Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback