körv


Igår kom jag för tidigt till jobbet. Två timmar för tidigt. Jag hade blandat ihop passen, och fick gå ner till skanstulls tråkiga shoppingcentrum Ringen för att söka mig förströelse en stund. Det enda jag kände när jag gick omkring där var typ: oj, vad tråkig man kan se ut. Både om mig själv och andra men framförallt om klädutbudet. Bara: yesss, en till grådaskig rutig tunika! Vad hände med att höstkläderna var så snygga att man fick andnöd?

Och en till sak: det här med att köpa sig en varmkorv när man är på stan: fail. En varmkorv luktar ju som en varm och fertil jävla pesthärd. Och inte blir det fräschare av att varmkorvsätaren får senap och ketchup på kinden. (Och inte sällan misslyckas med att stänga munnen för att tugga). Behave, för fan. Kan man inte klara sig mellan måltiderna (som intas på angiven matplats - inte huller om buller i kollektivtrafik och i klädaffärer) utan att behöva klämma i sig en jävla korv, ja ... då får man inte gå ut. Nej, så gör vi. Man får inte gå ut då.


Kommentarer
Hanna:

Jag har saknat din blogg, och jag var bara på solsemester i två veckor! Jag började längta bort från all sand och galen värme, till asfalt och universitet. Men idag var jag i skolan igen, och jag kände bara omåttlig social fobi, av den värsta sorten.



För övrigt var det jävligt kul att en tjej på ditt jobb gjorde ett eget rosa band. Det gjorde min dag bland allt snörvlande när jag nu med största sannolikhet sitter med svininfluensan (och jag känner ingen ångest över att jag kan ha smittat halva universitet idag).

2009-09-02 @ 15:13:24
elias:

som farbror med förkärlek för att mega gubbigt som tweed och mahogny så är korv något jag uppskattar så länge den är kokt och av winer model. gärna med en stor pucko.

2009-09-02 @ 19:58:17
elias:

som farbror med förkärlek för att mega gubbigt som tweed och mahogny så är korv något jag uppskattar så länge den är kokt och av winer model. gärna med en stor pucko.

2009-09-02 @ 19:59:34
Chompen:

Håller så jävla mycker mä!!! Varmkorv luktar grisröv... nejmen vänta nu, det ÄR ju för fan grisröv! Folk äter dem innan de har hunnit svalna oxå så dom måste liksom slemsnörvla med öppet svalg när dom äter. Finns så många anledningar att hata korv, halå fallos, döda små söta grisar. Äta korv på öppen gata är inte Kosher helt enkelt...

2009-09-02 @ 22:15:03
sofia:

hanna - nej men! var har du varit? ville också åka iväg, men inte fick jag något ledigt. kanske lika bra iofs, jag får bara eksem av värme. säxit. men visst är det helt sjukt många på universitetet den här terminen? känns så vältajmat att jag tar mitt uppehåll nu, mitt i lågkonjunkturen. men jag måste ändå ro igenom drivorna av studentkroppar när jag tar tunnelbanan ... hoppas svininfluensan behandlar dig väl!



elias - så länge du skvätter korvsvett på mig så är du lugn!



chompen - amen sista!


Kommentera!

Ditt namn:
Kom ihåg

Din mail:

URL:

Kommentar:

Trackback